Koffie uit Colombia In Nederland vinden we het vanzelfsprekend dat landrechten goed zijn geregeld. In 70% van de...
ChatGPT maakt EduGIS kaartlaag
ChatGPT maakt EduGIS puntenlaag Met deze instructie leer je hoe je ChatGPT (of een andere AI) kan inzetten om...
Hoe werkt de EduGIS Atlas?
Hoe werkt EduGIS Atlas? Onderzoek in de omgeving van eigen huis en school om kennis te maken met de basisfuncties van...
Escape the classroom – Topotijdreis
Puzzelen met EduGIS Speciaal voor de 'KNAG Onderwijsdag: Tijd voor Geografie' is er een puzzeltocht in EduGIS met...
IJssel – Toekomstkaart 2120
De IJssel in 2120 De inwoners van Nederland zijn op zoek naar een natuurlijkere toekomst. In die toekomst kunnen we...
Bufferzones maken met EduGIS
Bufferzones maken met EduGIS Binnenkort verschijnt -hier- een leuke les voor het voortgezet onderwijs. In deze les...
Kaartprojecties
Bezig met kaartprojecties in de les?Maak dan handig gebruik van de kaartprojectiefunctie in EduGIS Atlas -...
Extreme klimaten in de Andes
Extreme klimaten in de Andes In deze les maken uw leerlingen kennis met fysische eigenschappen van Zuid-Amerika via de...
Weer, klimaat en kaarten
Lesmodule ‘Weer, klimaat en kaarten’ In deze lessenserie maken uw leerlingen kennis met de interactieve kaarten van...
Verschil zal er zijn
Verschil zal er zijn...... tussen buurten, wijken en regio's in Nederland InhoudDe lesmodule behandelt verschillen op...
Vulkanen – waar en waarom daar?
Opdracht: schrijf een verslag van je onderzoek(je) waarin in elk geval de volgende vragen beantwoord worden:
1. waar hangt de spreiding van vulkanen over de aarde mee samen?
2. hoe kun je de gevonden samenhang verklaren?
3. welk ander verschijnsel komt vaak in de buurt van vulkanen voor?
4. welke vulkanen zijn een uitzondering op de samenhang die je bij 1 genoemd hebt?
5. waar hebben die uitzonderingsgevallen mee te maken?
Klimaatadaptatie in Ede
Uit de reeks – Leren over onder- én bovengrond in 3D Module ‘Klimaatadaptatie in de stad’ Deze les laat leerlingen...
Grevelingenmeer
Uit de lessenserie – Leren over onder- én bovengrond in 3D Lesmodule ‘Het Grevelingenmeer’ Deze les laat leerlingen...
Het Groene Hart
Uit de reeks – Leren over onder- én bovengrond in 3D Module ‘Het Groene Hart’ Deze les laat leerlingen actief kennis...
Nieuwe wijk: Merwedekanaalzone hv
Dieper leren met Geo-ICT havo-vwo 3D Geodesign Merwedekanaalzone - Utrecht Deze lessen gaan over het gebied langs...
Nieuwe wijk: Merwedekanaalzone vmbo
Dieper leren met Geo-ICTDeze lessen gaan over het gebied langs het Merwedekanaal in Utrecht. Dit gebied heet de...
Globalisering: China, Nederland en de rest
Globalisering: China, Nederland en de rest... De wereld verandert. Niet zo lang geleden was het duidelijk: de rijke...
Toen en nu in Friesland
Toen en nu in Friesland Herziening nodig Nederland verandert, maar niet overal en op dezelfde manier. Kijk maar eens...
Alkmaar door de jaren heen
Alkmaar door de jaren heen Alkmaar is een stad met veel historie. Vroeger was Alkmaar kleiner en had het veel minder...
Amersfoort – een stad in ontwikkeling
Amersfoort - een stad in ontwikkeling Amersfoort is verdeeld in wijken. In deze opdracht krijgt één wijk speciale...
NAP project
NAP Project Het monument voor het Normaal Amsterdams Peil (NAP) in het stadhuis van Amsterdam is sinds 12 oktober 2010...
Kennismaken met Suriname
Kennismaken met Suriname Suriname is een dunbevolkt land. De totale bevolking omvat nog geen half miljoen mensen en...
Karaktervolle wijk
Karaktervolle wijkHerziening nodig In Maastricht ligt de buurt Nazareth. Deze ligt vlak langs de A2-N2. Het vele...
Ruimte voor de rivier tussen Kampen en Zwolle
Ruimte voor de rivier de IJssel Herziene versie van 11-2024.Let op: Deze module is verouderd maar kan nog gebruikt...